Dag 14 - Någon jag saknar

Beauty, hon saknar jag jättemycket. Min "förra" hund. Världens bästa, smartaste, duktigaste, kärleksfullaste hund jag träffat. Hon var verkligen som en vän som brydde sig om en. Jag saknar henne jättemycket och blir helt gråtfärdig ibland när jag tänker på henne. Och det är just då man vill ha henne här, för var man ledsen kom hon alltid och försökte trösta. Hon var så go i hjärtat. Vi var tvungna att avliva henne 2008 för att hon fick cancer, och det var hemskt. Det värsta jag varit med om och jag mår dåligt när jag tänker på hur det gick till. Stackars älskling. Beauty var en sån hund alla tyckte om. Visst, hon var absolut inte den finaste hund men väldigt väldigt snäll. Rolig och lekfull. Det bästa hon visste var bollar och pinnar, men helst bollar. Hon tyckte också det var kul att anfalla mig med pussar när man satt på golvet, det slutade alltid med att jag låg på golvet med hunden över mig som slämmade ner hela ansiktet, haha. Kurragömma var också kul att leka, för då fick man godis. När vi fick elvis, vår förra katt (som jag så klart också saknar jättemycket), var hon som en extra mamma, hon älskade alla djur. Till och med harar, hamstrar och kaniner. När vi hade en hamster kunde den klättra på hennes nos och hon stod helt blixtstilla haha. Sötnöt.

Ingen hund kan ersätta beauty, världens bästa hund som jag alltid kommer att sakna. Tyvärr lever ju inte hundar lika länge som vi så det är ju bara att acceptera. Nu lät det som om jag inte är nöjd med ebba, men hon är också världens bästa fast på ett HELT annat sätt, verkligen. Men beauty pratar man alltid om som den duktiga och snälla hunden, jämför henne med andra busiga hundar och så. Som typ ebba haha. I alla fall så älskar jag beauty fortfarande och saknar henne med hela hjärtat. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0