Men herregud hur seg man kan vara??? Stockholms Universitet

Ja, jag ska gå och lägga mig, men la precis märke till att någon kommenterat att det skulle va intressant att höra lite om min utbildning.. sure! Har faktiskt funderat på att dela med mig lite mer av det så det var ju trevligt att höra att någon är lite intresserad iaf.

Jag går ju trots allt bara första terminen men än så länge tycker jag att det har varit bra och intressant. Stockholms Universitet verkar vara bra än så länge! Har inte uppstått några problem eller så. Skulle ju kunna berätta lite smått om kurserna jag gått men eftersom de ska ändra på "förskolelinjen" så är jag inte säker att det blir samma kurser för de som startar till hösten..
Iaf så tyckte jag att det kändes väldigt onödigt i början, vi fick läsa historia.. Jag hatar historia, så det var tur att det handlade om barn och så för annars hade jag nog inte pallat. Fast då kursen tog slut tyckte jag ändå att det var riktigt bra att veta det jag lärt mig. 
Är kurserna svåra? Eftersom jag bara är i slutet av andra kursen så vet jag inte så mycket om just det. Fick betyg D på min första hemtenta och jag var inte så noga med språket eller så, kommer från en larvig mediautbildning från gymnasiet där jag inte gjorde ett skit så van vid hemtentor är jag ju inte. Förväntade mig max ett E så jag blev riktigt glad. Så stränga verkar dom alltså inte vara. 

Kursen jag går nu är lite knepigare, eller egentligen inte. Bara tusen gånger mer att läsa. Så jag rekomenderar att inte ha mer än ett extrajobb hehe. Nu håller jag på med en rapport, vilket känns ganska svårt men lärarna är snälla och ger bra hjälp och så..

Det får räcka för stunden, hoppas du ser detta nu och blev lite nöjd. Kan försöka skriva lite om utbildningen då och då så det inte blir så här långa tråkiga inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0