19. allt på samma gång

Nu är jag sjuk! INTE okej, men jag höll mig iaf frisk så länge det behövdes.
I tisdags blev det kläder och pengar, ett halsband av farmor farfar och faster och en ring av mamma, som hon fick av mormor när hon fyllde arton. Men den bästa pressenten av dom alla var av min kära David, en cykel. En chopper!!! åh vad glad jag blev!

Sedan gick dagarna med stress och planering inför fredagen då jag hade kalas. Det blev en väldigt lyckad kväll, tycker jag iaf! Massor av kompisar kom för att fira mig. Vi började med en godispåse var från fiskedammen och fortsatte sedan med mat. Efter någon timme blev det dags för ombyte och lek. Vi delade upp oss i fyra lag och började med att hoppa hoppsäck, sedan spände lagen fast fötterna på plankor som vi alla skulle gå på samtidigt. Svåt och kul! Därefter började kladdet! Vi delade upp oss två och två och fick ett ägg per par, kastade det till varandra och det paret som lyckades hålla ägget helt längst vann. Stackars jossan som fick ägg i hela ansiktet! Oj som jag skrattade!
Efter det blev det dags för fotboll, fotboll på presseningar med såpa och vatten på. Blev hur halt och kul som helst! Och till sist drog vi fram ett långt rep vi skulle ha dragkamp med, på den presseningen såklart! Och då kan man ju tänka sig hur det gick!
När vi kom in igen blev det tårta och "ja må hon leva sång" (inte det bästa jag vet precis!!!).
Riktigt mysig och bra kväll med många skratt och glada miner! Tack allesammans!


En bild från kalajset! Och jaa, det var så halt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0